۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱

یک استاد دانشگاه:

الهیات محیط زیست، تلقی خاصی از جایگاه انسان در طبیعت عرضه می‌کند

الهیات محیط زیست، تلقی خاصی از جایگاه انسان در طبیعت عرضه می‌کند

همایون همتی گفت: الهیات محیط زیست علمی است که رابطه‌ خدا و محیط زیست را مورد مطالعه قرار می‌دهد و طبیعت را امانتی الهی تلقی می‌کند که باید از سوی انسان مورد حفاظت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه از سلسله سخنرانی‌های معنویت و محیط زیست با سخنرانی همایون همتی با موضوع مبانی، ابعاد و گرایش‌های الهیات محیط زیست توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

فرشاد عادل، دبیر اجرایی این سلسله سخنرانی‌ها در این خصوص گفت: این سلسله نشست‌ها به ابتکار دانشکده الهیات شهید مدنی آذربایجان و با هدف پر رنگ ساختن نقش رشته‌های الهیات و فلسفه در پاسخگویی به بحران‌های معاصر برگزار می‌شود و تلاش دارد به پررنگ ساختن نقش ادیان در مواجهه با معضلات کنونی بشر بپردازد.

در نخستین نشست از این سلسله جلسات که روز دوشنبه برگزار شد، همایون همتی، استاد مدعو دانشگاه‌های آلمان و رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در آلمان به طرح مباحثی در خصوص الهیات محیط زیست در جهان پرداخت.

وی در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دانش الهیات محیط زیست، به نقش دانش الهیات در ارتقا فهم دین‌داران در مواجهه با مسائل جهان اشاره کرد.

همتی، الهیات محیط زیست را علمی معرفی کرد که رابطه خدا و محیط زیست را مورد مطالعه قرار می‌دهد و طبیعت را امانتی الهی تلقی می‌کند که باید از سوی انسان مورد حفاظت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: الهیات محیط زیست به ارائه یک نظام باور و رفتار برای زیست آشتی‌جویانه با محیط زیست می‌پردازد و تلقی خاصی را از جایگاه انسان در طبیعت عرضه می‌کند.

دور بعدی این نشست‌ها در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ و با حضور غلامرضا اعوانی و نصر الله حکمت برگزار خواهد شد.

کد خبر 5165840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha